Werkgerelateerde klachten aanpakken

Heel herkenbaar voor velen: pijnlijke nek en schouders door lang achter de computer zitten, rugpijn door een verkeerde houding, oververmoeidheid en andere klachten door stress, dit alles eventueel leidend tot ziekteverzuim. Daarnaast te weinig tijd om te sporten waardoor je je niet fit voelt en je conditie achteruit gaat, je krijgt alleen maar meer klachten. Ben je vitaal dan kan je je beter cncentreren en emrk je dat je motivatie vooruit gaat. Heet werk wordt er vanzelf leuker van. Een vitale collega zorgt voor een hogere productiviteit, een betere werksfeer en meer collegialiteit.

Een betere houding tijdens het werk en meer bewegen in de vrije tijd helpt om vitaal te worden en te blijven en vermidnert werkgerelateerde klachten.

De fysiotherapeuten van FysioAlign hebben er hun beroep van gemaakt om je te helpen beter en meer te bewegen en een houding te leren die minder klachten veroorzaakt. Dit doen wij op verschillende manieren:

Inloopspreekuur

Iedere dinsdag van 17:00 tot 18:00 uur. Tijdens dit uur geven de fysiotherapeuten kosteloos advies. Een afspraak maken is niet nodig, aanmelden is fijn.

Fysiotherapeutische behandelingen

Fysiotherapie is effectiever dan afwachten bij nek- en rugpijn, artrose, kniepijn, suikerziekte en depressie. Je kan binnen 24 uur terecht voor de eerste afspraak.

Rugfit

Rugfit bij rugklachten zijn oefeningen het belangrijkste. Na 6-12 behandelingen met de fysiotherapeut is er een basis om zelf te blijven oefenen. Deelname aan de Rug Work-out helpt om de oefeningen ook werkelijk te blijven doen

Workshop Fit op het Werk

Speciaal ontwikkeld voor mensen met zittend werk. Bestaat uit uitleg over biomechanica van de wervelkolom, gevolgen van immobilisatie, OfficeFit oefeningen en stretches.

Hardlooptraining

Deelname aan business runs kan motiverend werken voor medewerkers die toch al van plan waren meer te gaan bewegen. Hardlopen heeft veel gezondheidsvoordelen. Trainingen voor runs van 5 en 10 kilometer

Begeleiding van medewerkers met kanker

De oncologiefysiotherapeut begeleidt mensen gedurende het hele traject van diagnose tot en met nazorg. Bewegen, aangepast aan de mogelijkheden en wensen, helpt mensen met kanker de behandelingen beter te doorstaan en na afloop beter te kunnen re-integreren.

Referenties

Prettige en persoonlijke manier van behandelen

Weet veel, kan mij zo nodig een oppepper geven

Deskundige behandelingen in een ontspannen sfeer